RaceTech services

RaceTech werd opgestart in 2003 omdat er nood was aan een eerlijke en no-nonsense werkwijze in de tuningwereld.
 
Sinds de opstart proberen wij onze klanten te behandelen op een gestructureerde en
recht-door-zee manier, vasthoudend aan de volgende 3 basisprincipes:

  • eerlijkheid
  • projectgericht werken
  • gebruik van uitsluitend kwalitatieve producten

Door het constante streven naar het gebruik van de beste prijs-kwaliteit producten werken we samen met een aantal vaste partners. Deze partners leveren niet enkel kwalitatieve producten aan een eerlijke prijs, maar geven ook de nodige service na verkoop, niet onbelangrijk voor de garantie!
 
Verder geloven we ook zeer sterk in het zelf testen van de producten die we verkopen. Het testen van nieuwe producten gebeurt op onze eigen demowagens, en NIET op klantenauto's, en dit zowel op als naast het circuit. Wij racen en ontwikkelen dus via onze eigen auto's, en pas naderhand worden de producten die aan onze kwaliteitsnormen voldoen te koop aangeboden.
 
RaceTech verkoopt niet enkel losse onderdelen, maar wij denken ook mee in volledige projecten waar we een standaardwagen volledig omvormen naar een volledig geprepte racer/straatauto.
 
Onze belangrijkste producten (meer info onder "partners") :

  • Uitlaten (Millteksport)
  • Remsystemen (Stoptech)
  • Ophangingskits (Nitron & Intrax)
  • Turbo’s (alle merken)
  • Velgen (Team Dynamics - race afdeling)
  • Allerlei (Powerflex, Whiteline, Cobra seats, Walbro, Bosh, ....)

Voor de Mitsubishi Lancer EVO & Ralliart, en voor Subaru doen we ook de volledige opbouw van de motor, versnellingsbak (al dan niet sequentieel), rolkooi, ...
En via onze partners kunnen we, indien gewenst, ook onderhouden of andere services aanbieden.
 
Een laatste, maar niet onbelangrijke service die we aanbieden is onze mappingservice. Uiteraard willen we ook hier enkel topkwaliteit afleveren met één van de beste Europese mappers, namelijk Paul Blamire (www.zenperformance.co.uk). Deze service bestaat uit het (bijna) maandelijks overbrengen naar België van de mapper om onze klanten de kans te geven hun wagen te laten mappen op de beste, meest correcte manier. Indien je deze mapping specialist op eigen houtje zou moeten laten overkomen voor 1 wagen zou dit uiteraard een gigantische meerprijs betekenen, maar doordat wij dit in groep organiseren kunnen wij dezelfde prijzen hanteren als andere lokale mappers en een hoog niveau garanderen.
 
Wij bieden volgende standaard mappingsmogelijkheden aan (maar niet beperkt tot) :

  • Standaard computer => ECUTEK (Subaru/Mitsubishi/Skyline)
  • Standalone systemen => Syvecs (Solaris), Motec, Autronic, Apexi Power FC, Links, ESL, GEMS, Emerald,HKS F-con en AEM

Dit kan uiteraard ook gebeuren voor oudere voertuigen met een carburatiesysteem.
 
Wij stellen zowel af voor straat- als circuitklanten. Onze mapper heeft immers een grote technische kennis dankzij zijn jaren ervaring in de motorsport. Dit is niet enkel een loze belofte, we willen dit ook omzetten in daden/prestaties!
 
Graag stellen we u ook onze demowagen voor die gebruikt wordt voor wedstrijden (zie ook "Showcases & Pictures").
We zijn vertrokken van een zeer robuuste basis, namelijk de Mitsubishi Lancer EVO VII. Na grondig onderzoek en de nodige aanpassing zijn we tot dit resultaat gekomen. Een monster van een auto die er aan de buitenkant vrij standaard uitziet, maar op circuit zijn ware aard laat zien. Dankzij de juiste keuze in onderdelen, mapping en mede door onze eigen inspanningen bewijst deze demowagen dat veel vermogen niet enkel op papier leuk is, maar ook op circuit gebruikt kan worden.
Recent werd een Mitsubishi Lancer Ralliart aangekocht en deze wordt verder ontwikkeld voor zowel straat- als circuitgebruik.